Lis kontra Ryś? Newsweek ujawnił sponsorów Nowoczesnej
Ryś i przyjaciele.
Wśród osób, które wpłacały pieniądze na kampanię wyborczą Nowoczesnej Ryszarda Petru znaleźli się m.in. Wojciech Kostrzewa z rady nadzorczej TVN (wpłacił 20 tys. zł) oraz Marcin Michalak (20 tys. zł) i Artur Hoffman (75 tys. zł – wraz z żoną) z rady nadzorczej ATM Grupy (produkuje programy telewizyjne m.in. dla Polsatu).
Na kampanię Petru pieniądze wpłacali również założyciel Kolportera (43 750 zł) oraz członek rady nadzorczej Citi Banku Handlowego Andrzej Olechowski (5 tys. zł).
W ubiegłym roku w trakcie kampanii wyborczej „Gazeta Finansowa” ujawniła natomiast jak Petru był promowany m.in. dzięki książce, którą wydało Narodowe Centrum Kultury. Natomiast ponad 2,2 mln zł wydało Ministerstwo Gospodarki na emisję spotów z udziałem Petru w największych stacjach telewizyjnych i na najpoczytniejszych portalach internetowych.